Retourbeleid en Onderhoudsbepalingen
Retourbeleid en Onderhoudsbepalingen
Retourbeleid
De consument heeft een zichttermijn van 14 dagen, ingaande op de dag van aflevering. Tijdens de zichttermijn heeft de consument het recht om zonder enige verplichting, met uitzondering van de vermaak kosten en afleverkosten, de artikelen van Òllá te retourneren. Tijdens deze zichttermijn dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Uitsluitend producten die onbeschadigd, nagenoeg ongebruikt, schoon en in de originele verpakking retour, komen in aanmerking voor creditering. De kosten van de retourzending en/of haal en breng kosten komen voor rekening van de consument. De consument dient ook de aankoopnota en het bankrekening nummer bij de zending toe te voegen. Het aankoopbedrag zal dan exclusief de verzend/ophaalkosten binnen 30 dagen worden overgemaakt en de consument ontvangt een retour bon. Uitzondering geldt bij op maat gemaakte artikelen/zadels , getekende opdracht hebben gegeven voor een zadel die op maat moet worden besteld/gemaakt, en deze toch na opdracht , ondertekening en aanbetaling willen afbestellen , dan geldt 20 % annuleringskosten op de verkoopprijs. Òllá verzend in Europa alles met vervoerder Postnl , deze pakketten kunt U verzekeren tot maximaal 5000 euro per pakket.. Let u dus goed op dat u niet onderverzekerd bent. Verzekering bij Postnl kunt U op het postkantoor aangeven. Voor het herroepingsformulier klikt U hier
Garantie voorwaarden
Goed onderhoud van zadel en hoofdstel bij normaal gebruik. Òllá gaat bij levering zadel ervan uit dat klant de onderhoud en garantiebepalingen naleeft na gebruik zadel en hoofdstel. Zaldi geeft een fabriek garantie op de Zaldi boom van 5 tot 10 jaar bij normaal gebruik. Onder de garantie valt niet de vulling of scheefheid van de kussens na gebruik van het zadel. Checkt U dus regelmatig uw kussens op rechtheid na gebruik.
Onderhoud na gebruik
Het zachte leer wordt schoon gemaakt met zadelzeep en een zachte borstel en of doek. Daarna overtollige zeep verwijderen met vochtig sponsje. Een te natte spons zorgt voor schuim tussen de naden en gespen waardoor de stiksels los kunnen laten! Smeer daarna het leder in met blank leder vet op het zadel en of hoofdstel. Dit laat je tien minuten intrekken en vervolgens smeer je het uit met een schone doek. Let op dat de doek niet pluist. In vet zit lanoline wat water afstoot. Leder vet bevat avocado-olie dit is voor de vloeibaarheid en bijenwas voor de glans. U kunt ook leder crème gebruiken voor uw zadel. Gebruik van olie voor het onderhoud van singelstoten en harde leer delen van zadel en hoofdstel kan ook. Dit werkt ook prima. Let wel op, gebruik olie niet op de kniestukken (knie wrong) en het zitvlak (zitting). Leer olie kan het zachte leer, vooral bruin leder, verkleuren. Olie moet ook vaker worden gebruikt dan leer vet want het trekt namelijk snel in.
Retourbeleid
De consument heeft een zichttermijn van 14 dagen, ingaande op de dag van aflevering. Tijdens de zichttermijn heeft de consument het recht om zonder enige verplichting, met uitzondering van de vermaak kosten en afleverkosten, de artikelen van Òllá te retourneren. Tijdens deze zichttermijn dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Uitsluitend producten die onbeschadigd, nagenoeg ongebruikt, schoon en in de originele verpakking retour, komen in aanmerking voor creditering. De kosten van de retourzending en/of haal en breng kosten komen voor rekening van de consument. De consument dient ook de aankoopnota en het bankrekening nummer bij de zending toe te voegen. Het aankoopbedrag zal dan exclusief de verzend/ophaalkosten binnen 30 dagen worden overgemaakt en de consument ontvangt een retour bon. Uitzondering geldt bij op maat gemaakte artikelen/zadels , getekende opdracht hebben gegeven voor een zadel die op maat moet worden besteld/gemaakt, en deze toch na opdracht , ondertekening en aanbetaling willen afbestellen , dan geldt 20 % annuleringskosten op de verkoopprijs. Òllá verzend in Europa alles met vervoerder Postnl , deze pakketten kunt U verzekeren tot maximaal 5000 euro per pakket.. Let u dus goed op dat u niet onderverzekerd bent. Verzekering bij Postnl kunt U op het postkantoor aangeven. Voor het herroepingsformulier klikt U hier
Garantie voorwaarden
Goed onderhoud van zadel en hoofdstel bij normaal gebruik. Òllá gaat bij levering zadel ervan uit dat klant de onderhoud en garantiebepalingen naleeft na gebruik zadel en hoofdstel. Zaldi geeft een fabriek garantie op de Zaldi boom van 5 tot 10 jaar bij normaal gebruik. Onder de garantie valt niet de vulling of scheefheid van de kussens na gebruik van het zadel. Checkt U dus regelmatig uw kussens op rechtheid na gebruik.
Onderhoud na gebruik
Het zachte leer wordt schoon gemaakt met zadelzeep en een zachte borstel en of doek. Daarna overtollige zeep verwijderen met vochtig sponsje. Een te natte spons zorgt voor schuim tussen de naden en gespen waardoor de stiksels los kunnen laten! Smeer daarna het leder in met blank leder vet op het zadel en of hoofdstel. Dit laat je tien minuten intrekken en vervolgens smeer je het uit met een schone doek. Let op dat de doek niet pluist. In vet zit lanoline wat water afstoot. Leder vet bevat avocado-olie dit is voor de vloeibaarheid en bijenwas voor de glans. U kunt ook leder crème gebruiken voor uw zadel. Gebruik van olie voor het onderhoud van singelstoten en harde leer delen van zadel en hoofdstel kan ook. Dit werkt ook prima. Let wel op, gebruik olie niet op de kniestukken (knie wrong) en het zitvlak (zitting). Leer olie kan het zachte leer, vooral bruin leder, verkleuren. Olie moet ook vaker worden gebruikt dan leer vet want het trekt namelijk snel in.